23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Namnbyte för Doc Morris

Apotekskedjan Doc Morris tvingas byta namn framöver.












Fredrik Ljungström











Jens Schreiber







Anledningen är att Celesio säljer varumärket Doc Morris och de nätapotek som riktar sig till Tyskland. Köpare är schweiziska bolaget Zur Rose AG som betalar 25 miljoner euro, berättar tidningen Dagens apotek. Detta innebär att Doc Morrisapoteken tvingas byta namn framöver, både i Sverige och i andra länder. I avtalet finns stipulerat om hur länge namnet får användas. – Det är inte kommunicerat hur länge vi får använda namnet. Det är Celesio som hanterar det till hundra procent, säger , marknadschef på Doc Morris Apotek i Sverige till tidningen. På frågan om vad namnbytet innebär svarar han: – Det innebär en massa saker. Det kom inte som någon överraskning, men vi hanterar det här internt med hjälp av Celesio. på Celesio vill inte ge några besked om hur länge det dröjer innan apoteken måste byta namn. – Allt jag kan säga är att ingen behöver oroa sig. Det handlar om en lång övergångsperiod, säger han till Dagens Apotek och svarar jakande på frågan om det handlar om år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.13