23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Joy vänder till vinst

På ett år har modekedjan Joy lyckats vända flera års förluster till vinst. Nu vill kedjan växa med ytterligare butiker.








Charlotte Nordén







Läs mer i veckans Dagens Handel



Joy ökade försäljningen med fem procent under 12-månadersperioden september 2010 till och med augusti 2011. Och efter ha visat röda siffror i flera år blev resultatet efter skatt +6,0 miljoner kronor, en markant förbättring mot föregående års -6,2 miljoner. Under året har sortimentet förändrats och femton av kedjans 54 uppdaterats till ett nytt butikskoncept. – Joybutikerna har ofta uppfattats som röriga. Nu har vi gjort dem mer tillgängliga adderat hemma hos-känsla. De butiker som förnyats visar på ökad försäljning, säger , vd för Joy sedan ett år. Hon ser nu möjligheter att expandera, fokus ligger på den svenska marknaden. Och till våren startar e-handel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11