23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nytt butikskoncept för storsäljare

Ett nytt butikskoncept med bara storsäljarna på butikshyllorna lanseras vid årsskiftet. Konceptet passar för alla branscher.
Christer Lindh











Läs mer i veckans nummer av Dagens Handel.



Yellow bandit kallas det nya butikskoncept som nu lanseras av , vd för logistikcentrumet Heby park i Morgongåva. Det bygger på en analys av vilka produkter som är oumbärliga i den fysiska butiken och vilka som kan säljas på nätet. – Min poäng är att butikskoncepten borde bygga kring de 50 produkter som säljer bäst. Det är de varorna som kunderna oftast söker när de kommer till butiken. Allt annat borde kunna erbjudas via digitala skärmar och distribueras direkt från lager hem till kunden, till lägre priser, säger Christer Lindh. En viktig poäng är att minska på transporterna av varor i städerna. En annan är att minska på de dyra ytorna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094