23948sdkhjf

Svenska webbshopar klarar julruschen

| Av Thomas Karlsson | Tipsa redaktionen

Julstressade e-handelsshoppare är beredda att vänta max tre sekunder på att en sida ska ladda innan man lämnar den. Svenska webbshopar klarar sig bra med en snittit på 2,2 sekunder visar en färsk undersökning.

Enligt en undersökning från Forrester Research är en konsument beredd att vänta max tre sekunder för en webbsida att ladda innan han/hon lämnar sidan, ofta för en konkurrent. De som använder surfplattor har ännu högre krav än så visar en annan undersökning av Compuware; där förväntar sig så många som 70 % att en sida ska laddas på två sekunder eller mindre.

Mjukvaruföretaget Compuware har nu gjort en undersökning bland populära nordiska webbutiker och andra tjänster för att se hur de klarar sig i julrushen. De har jämfört och undersökt totalt 135 nordiska webbshoppar och andra tjänster inom bland annat resor, hemelektronik, kultur och prisjämförelsesajter. Resultatet visar att svenska webbshoppar är bäst i Norden i julruschen och det enda nordiska landet som klarar sig under tre-sekundersgränsen. De 35 undersökta sidorna i Sverige har en genomsnittlig svarstid på 2,2 sekunder.

I Danmark tog nedladdningen i snitt 3,2 sekunder, i Finland 3,3 sekunder och norska webbutiker 3,9 sekunder.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Byter läge efter 25 år

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Kungsängen testar också pop up-koncept

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Nyhetsbrev

Nordligaste Byggmaxbutiken

Arkiv

Ökad försäljning för H&M

1

DEBATT
Ur & Penns vd: Om hyresvärden inte vill samarbeta tackar vi för oss

Nätbokhandlaren varslar personal

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Här stänger G-Star Raw

Kappahl ut – NA-KD in

Axfood ville också köpa Netto

Ska garantera Lindex säkerhet

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Här öppnar Busfrö Nytt & Bytt

Deichmann öppnar nytt och bygger om

Ica ökar – stort som smått

Coop vill sälja 115 Netto-fastigheter

På nytt jobb
Ny vd för Payex

Sällanköpshandeln stod still

Högtalarmärke satsar på tillfällig yta

Himla breddar utbudet med förvärv

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Tredje butiken för Ellos Home

Elon lanserar ekonomitjänst för handlare

Clas Ohlson fördubblar vinsten

På nytt jobb
Kasthall rekryterar försäljningsdirektör

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.273