23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M säljökar

H&M ökade sin försäljning i slutet på året - totalt sett. Säljet i jämförbara butiker gick dock ned.

I takt med att H&M växer, ökar också försäljningen. I december 2012 ökade H&M-koncernens totala försäljning inklusive moms med 8 procent jämfört med samma månad föregående år, i lokala valutor.

Men jämför man butik för butik är läget annorlunda. I jämförbara enheter, alltså de butiker och distanshandels-länder som har varit i drift under minst ett helt räkenskapsår, minskade försäljningen med 2 procent. Decemberförsäljningen påverkades av en negativ kalendereffekt om cirka 3 procentenheter.

Modejätten hade vid årsslutet 2 809 butiker jämfört med 2 490 vid samma tidpunkt föregående år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.096|