23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mio ökade för fjärde året

Möbelkedjan Mio ökade sin försäljning med 8,5 procent under 2012. – Det är nu fjärde året i rad som vi slår möbeldetaljhandelns branschindex, säger Mios vd Christina Ståhl.

Mio-kedjan sålde för 2 575 miljoner kronor under 2012. Samtidigt backade möbelhandeln sammantaget med 0,1 procent, enligt Detaljhandelsindex från HUI research och SCB.

– Mio har haft en stark utveckling, både när det gäller försäljning och antal besökare, säger kedjans vd

Christina Ståhl

.

Från och med 2013 har kedjan 60 butiker i Sverige och på Åland. Nio butiker är helägda medan resten är handlarägda.

En ny handlarägd butik invigs i februari på Bäckebols handelsområde i Göteborg.

Mio har brutet räkenskapsår 2012-2013 den 30 april.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|