Kollektionen var maskulint inspirerad med inslag av kvinnligt skirt. Den ska finnas i 200 butiker i hela världen i september.
– Det var fantastiskt att se vår kollektion på catwalken. Stylingen var väldigt effektfull och det kändes som om kläderna fick ännu mer liv. Med nyckelplagg som rocken i ull, frackjackor och paljettklänningar är det lätt att skapa en personlig look till hösten”, säger
, H&M:s designchef.
Höstkollektionen är skapad av H&M:s unga designteam som har gjort en lekfull mix med dramatisk och stämningsfull mix.
– Det är ett stort steg för H&M att visa nyckelplagg för hösten i Paris. Evenemanget var helt magiskt och lokalen var otroligt vacker och stämningsfull. Det kändes roligt att se mode som är tillgängligt för alla presenteras i en av världens främsta modemetropoler”, säger
, H&M:s kreativa rådgivare.
Kollektionen visades i en specialbyggd lokal i Rodinmuseets trädgård. Visningen var stylad av George Cortina.
Ashley Olsen, Chloe Moretzoch
Emma Robertssyntes bland gästerna.