23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M minskade försäljningen i jämförbara butiker

H&M-koncernens totala försäljning under februari 2013 ökade med 5 procent inklusive moms i lokala valutor jämfört med samma månad föregående år. I jämförbara enheter, dvs de butiker och distanshandelsländer som har varit i drift under minst ett helt räkenskapsår, minskade försäljningen med 3 procent.

Försäljningen i februari 2013 har påverkats negativt med drygt 3 procentenheter till följd av att februari 2012 innehöll en skottdag.

I första kvartalet, dvs 1 december 2012 till 28 februari 2013, ökade försäljningen inklusive moms med 6 procent i lokala valutor jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Försäljningen i jämförbara enheter minskade med 3 procent. Försäljningen i första kvartalet har påverkats negativt av kalendereffekter med drygt 2 procentenheter.

Omräknat till svenska kronor ökade försäljningen inklusive moms i första kvartalet med 2 procent och uppgick till 33 146 miljoner kronor, att jämföra med 32 503 miljoner samma period förra året.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.064|instance-web03