23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M lanserar sportkoncept

Nästa år är det dags: modejätten H&M lanserar ett utökat sportkoncept. Dessutom gör klädkedjan sitt intåg på den australiensiska marknaden.

I samband med presentationen av tremånadersrapporten, december 2012 - februari 2013, presenterade ledningen kommande planer.

Det nya sportkonceptet ska lanseras i början av nästa år och rikta sig till såväl dam, barn som herr.

- Sortimentet kommer att vara betydligt bredare än idag och bestå av sportkläder och accessoarer i funktionsmaterial utvecklade och anpassade för olika sportaktiviteter, förklarade vd

Karl-Johan Persson

.

Kedjan skruvar upp sin expansionstakt för innevarande helår. Från planerade 325 nya butiker netto till cirka 350.

Chile, Estland, Litauen, Serbien och Indonesien, via franchise, blir nya H&M-länder under 2013.

Mottagandet av nya varumärket & Other Stories beskrivs som "fantastiskt":'

- Försäljningen, både i butik och online, har vida överträffat våra högt ställda förväntningar. Vi ser detta som ett tydligt kvitto på att det långsiktiga arbetet bakom utvecklandet av & Other Stories har varit helt rätt. Detta öppnar för att & Other Stories& Other Stories kan expandera både bredare och snabbare än vi ursprungligen hade planerat, säger Karl-Johan Persson i en kommentar.

H&M:s resultat första kvartalet
BREAKING
{{ article.headline }}
0.104|instance-web01