23948sdkhjf

Odd Mollys ordervärde upp 9 procent

Odd Mollys ordervärde för höst- och vinterkollektionen ökade till 95 miljoner kronor. Det ska jämföras med motsvarande kollektion förra året som var 87 miljoner kronor.
Ordervärdet ligger också i nivå med den senaste vår- och sommarkollektionen.

Årets resultat väntas därmed inte bli högre än förra årets resultat.

– I det pågående förändringsarbetet tar vi flera steg i rätt riktning där vi hittills haft störst fokus på kollektionsarbete och organisation. Jag ser också stor potential i att stärka försäljningsarbetet både i hur vi själva agerar och hur vi finns representerade via agenter i vårt nätverk, säger Anna Attemark , vd i Odd Molly.

I ordervärdet ingår order från externa återförsäljare i 21 länder och order till de egna butikerna samt webbshoppen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.119