23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

VRG ökade 2 procent i mars – gick mot strömmen

– Vi är nöjda med att vi ökar försäljningen i mars trots att påsken inföll tidigare i år vilket ledde till färre försäljningsdagar jämfört med förra året säger Susanne Börjesson vd Venue retail group.

Venue retail group sålde skor och accessoarer för 58 miljoner kronor (58) under mars månad. Det var en ökning i jämförbara priser med 2 procent.

Skoförsäljningen i landet i stor minskade -22,8 procent under mars månad, enligt Stilindex.

Accessoarer såldes i kedjorna Accent och Morris som stod för cirka 73 procent av försäljningen och skokedjan Rizzo för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2011/2012.

Antalet butiker var 120 i mars månad 2013 liksom i mars 2012.

– Totalt ökade försäljningen i koncernen med två procent och på den svenska marknaden var ökningen fem procent, säger Susanne Börjesson, vd på Venue retail group.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|