Clas Ohlsons försäljning minskade med tre procent i mars och uppgick därmed till 421 miljoner kronor (433). I lokala valutor ökade försäljningen med en procent.
Årets mars hade dock färre säljdagar än föregående år, och ledningen har räknat ut att den kalendereffekten uppgår till runt minus sex procentenheter.
Norge var den marknad där säljtappet var störst. Mest köpglada var britterna.
Den totala försäljningen för räkenskapsårets första elva månader ökade med fyra procent till 6 080 miljoner kronor (5 848).
Jämfört med för ett år sedan hade kedjan 19 fler butiker vid utgången av förra månaden, och därmed totalt 174 butiker. Försäljningen på webben uppgick till 7 miljoner kronor (6).
Clas Ohlsons försäljning uppdelat per land
Procentuell FörändringLänder förändring:
Sverige 200 Mkr (199) +0% +0%
Norge 167 Mkr (181) -7% -2%
Finland 36 Mkr (35) +1% +8%
UK 18 Mkr (18) +2% +12%