23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fortsatt tapp för Oriflame

Oriflame tappade fyra procents försäljning under årets första kvartal. Det är framför allt lågkonjunkturen i Europa som slår hårt medan försäljningen i Asien och Latinamerika går uppåt.

Omsättningen för kosmetikföretaget Oriflame minskade mätt i euro med 4 procent och uppgick till 381,3 miljoner euro under första kvartalet (395,7). I lokal valuta minskade försäljningen med 1 procent.

Rörelsemarginalen uppgick till 10,0 procent (12,0), vilket gav ett rörelseresultat på 38,0 miljoner euro (47,7). Resultat efter skatt uppgick till 28,0 miljoner (34,5).

Vid periodens slut hade antalet aktiva konsulenter ökat med 3 procent till 3,7 miljoner.

– Efter en svag trend under de sex senaste kvartalen växte säljkåren igen under första kvartalet 2013. Vi har genomfört flera initiativ som ska stärka vårt totala erbjudande och effektivitet. Vi fortsätter möta utmaningar i Europa medan vi ser lovande utveckling i resten av världen, kommenterar vd

Magnus Brännström.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04