Hallå där... Louise Bergqvist, centrumledare på Nacka Forum

| Av Thomas Karlsson | Tipsa redaktionen

i helgen arrangerar ett event med fokus på teknik. Vad är Teknikdagarna?

– Vi kommer att under två dagar fokusera på olika former av teknik. Det kommer att bli allt från utställningar av olika former av tekniska prylar som säljs i våra butiker till föredrag om den hetaste tekniken liksom tävlingar och spel av olika slag.

Varför gör ni detta?

– Vi har ganska många teknikbutiker i Nacka Forum, men även många andra butiker som säljer tekniska prylar som exempelvis Åhléns och inrednings- och köksbutiker.

– Vanligtvis arrangerar vi mode- och matevent som framför allt lockar våra kvinnliga kunder, men den här gången riktar vi oss kanske mer till männen, även om teknik självklart intresserar även kvinnor och barn. Det ska finnas något för alla under de här dagarna.

– Dessutom ligger vi själva i framkant när det gäller användning av ny teknik i centrumet, exempelvis med vår egen app kartor där kunderna via sin mobil enkelt kan navigera sig runt i centrumet, hitta till bilen i garaget med mera. Vi har också ett digitalt lojalitetsprogram som kunderna använder via sina mobiler.

Vad kan kunderna göra?

– De kan bland annat utmana världsmästaren i spelet Fifa -13 och testa olika prylar. De mindre barnen kan också spela olika spel eller titta på 3D-bio. Och så håller vi en fotoskola som ska lära kunderna använda sin kamera.

Vad ska du själv göra?

– Kunderna ska självklart ha företräde, men om det finns utrymme så ska jag försöka mig på att spela något playstationspel. Och så vill jag gå på fotoskolan för att lära mig fota lite mer avancerat.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Säger nej till Black Friday

Kronans Apotek öppnar nytt

Förbjudet att diskriminera nätshoppare

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Nyhetsbrev

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Arkiv

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

"Parfymindustrin är förlegad"

Blomsterlandet öppnar nytt

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Säljer Gymgrossisten till reapris

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Hon blir ny vd

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.163