23948sdkhjf
Annons

Ica utsett till Sveriges mest hållbara varumärke

Coop har detroniserats. Nu är det Ica som seglar fram som Sveriges mest hållbara varumärke.
Efter två år i topp glider Coop ner till andra plats. Nu är det branschkollegan ICA som fått titeln ”Sveriges mest hållbara varumärke” enligt undersökningen Sustainable Brand Index™ 2013. Detta samtidigt som att majoriteten av företagen faller i anseende på grund av en allt mer medveten och kräsen konsument.

Resultatet är hämtat från varumärkesundersökningen Sustainable Brand Index™ som för tredje året i rad listar Sveriges mest hållbara varumärken. Tillfrågade i undersökningen är 9000 konsumenter som har bedömt hur Sveriges största varumärken presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande.

“Det är fantastiskt kul att se att våra insatser inom hållbarhet har nått fram till konsumenten, givetvis extra kul att också kunna vara bäst i branschen, säger Kerstin Lindvall, hållbarhetschef på ICA som tillsammans med varumärkeschefen Teddy Falkenek tog emot utmärkelsen på prisutdelningen i Stockholm under måndagskvällen.
Kommentera en artikel
Annons
Annons
Annons
Utvalda artiklar

    Nyhetsbrev

    Sänd till en kollega

    0.423