23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Björn Borg ser över i Kina

Det går trögt för Björn Borg i Kina. - Vi utesluter ingenting vad gäller Kina, säger Björn Borgs vd Arthur Engel som nu ser över hela Kinasatsningen.

Kinesiska konsumenter hittar idag Björn Borg-produkter på landets största e-handelssajt Taobao.com och i två varuhusbutiker i Shanghai.

- Vi är inte nöjda med hur det har gått i Kina och vi ska se över verksamheten så objektivt som möjligt, inte emotionellt, säger

Arthur Engel

.

Han ger exempel på frågor som ska ställas: behövs något göras helt annorlunda, behövs fler investeringar, måste något göras med sortimentet.

- Vi har valt att gå in med ett brett sortiment i Kina, säger Arthur Engel.

Björn Borgs kinesiska samarbetspartner är ett familjeföretag med lång modehistoria och med kedjeetableringserfarenhet.

Björn Borg äger 75 procent i det samägda bolaget, verksamt sedan i höstas.

- Vi vill inte ha det här som en öppen fråga utan vill komma till ett beslut om hur vi ska komma vidare i Kina. Det finns ingen anledning att dra ut på tiden, säger Arthur Engel.

BREAKING
{{ article.headline }}
1.724|instance-web01