23948sdkhjf

Björn Borg ser över i Kina

Det går trögt för Björn Borg i Kina. - Vi utesluter ingenting vad gäller Kina, säger Björn Borgs vd Arthur Engel som nu ser över hela Kinasatsningen.
Kinesiska konsumenter hittar idag Björn Borg-produkter på landets största e-handelssajt Taobao.com och i två varuhusbutiker i Shanghai.

- Vi är inte nöjda med hur det har gått i Kina och vi ska se över verksamheten så objektivt som möjligt, inte emotionellt, säger Arthur Engel .

Han ger exempel på frågor som ska ställas: behövs något göras helt annorlunda, behövs fler investeringar, måste något göras med sortimentet.

- Vi har valt att gå in med ett brett sortiment i Kina, säger Arthur Engel.

Björn Borgs kinesiska samarbetspartner är ett familjeföretag med lång modehistoria och med kedjeetableringserfarenhet.

Björn Borg äger 75 procent i det samägda bolaget, verksamt sedan i höstas.

- Vi vill inte ha det här som en öppen fråga utan vill komma till ett beslut om hur vi ska komma vidare i Kina. Det finns ingen anledning att dra ut på tiden, säger Arthur Engel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078