23948sdkhjf

Kunden mäktigast i modebranschen

På tidningen Kings årliga lista över herrmodets mäktigaste toppar konsumenten i år.
När King magazine för sjunde året utser de 100 största makthavarna inom svenskt herrmode toppar konsumenten. Anledningen är att i dag lyssnar modeskaparna på kunden och inte tvärt om.

Och detta tack vare kundernas Instagramkonton, Facebookbilder, Twitteralias, Tumblr, Lookbook, Vine, kamerafilter och – framför allt – deras goda smak.

– Årets vinnare känns självklar för oss på redaktionen, säger Per Nilsson , chefredaktör King Magazine, som hyllar de 100 vinnarna i kväll.

Så här ser 20 i topp-listan ut:

1 (ny) Konsumenten
2 (2) Jonny Johansson , grundare och designchef Acne
3 (98) Swedish house mafia , före detta dj-kollektiv
4 (4) Karl-Johan Persson , vd H & M
5 (1) Johan Lindeberg , grundare och creative director BLK DNM
6 (19) Christopher Bastin , creative director Gant
7 (3) Lena Patriksson-Keller , vd Patriksson Communications
8 (28) Avicii , DJ
9 (5) Jockum Hallin, Christopher Nying och Richardos Klarén , grundare Our legacy
10 (31) Sebastian Dollinger , creative manager Eton
11 (6) Zlatan , Kung av Paris
12 (35) Per Håkans , marknadschef Tiger of Sweden
13 (17) Andreas Löwenstam , designchef H&M man
14 (18) Gustaf Gyllenhammar , vd svenska Ebay/Tradera
15 (14) Hannes och Simon Hogema , grundare och ägare Très bien shop
16 (18) Lars-Johan Strand , marknadschef Stadium
17 (ny) Claes Bodén , vdJung Relations
18 (50) Martin Bundock , grundare och ägare AWB
19 (22) Lalle Johnsson , stylist
20 (ny) Jocke Berg , artist

Katarina Angelin , chefredaktör för branschtidningen Habit sko och mode finns också på listan, på plats 83.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062