23948sdkhjf

Bergendahls lanserar M.A.T.

I höst inviger Bergendahls den första butiken i nya storlivskedjan M.A.T. . Helsingborg blir först ut med den nya konceptet som beskrivs som ett "kompaktformat med saluhallskänsla."
Den nya kedjan vill återknyta till forna tiders saluhallskänsla i upplevelse och bemötande, samtidigt som den med sitt medvetna sortiment tilltalar moderna konsumenter med ont om tid, skriver Bergendahls i ett pressmeddelande.

Butikerna får ett kompakt format med tydliga zoner i ett annorlunda kundvarv, där de färska basvarorna som utgör grunden för måltiderna placeras först.
Tanken är att bygga butiken efter vad konsumenter önskar, istället för dagens ordning som är mest praktisk för butiken. De olika avdelningarna blir som specialistbutiker i en saluhall.

Färskvarufokus
Butikskonceptet har färskvarufokus med butiksstyckat svenskt kött, färsk fisk, butiksbakat surdegsbröd och en stor avdelning för frukt och grönsaker.
Det ska finnas lunchrestaurang med butiksgjorda mackor. Allt kompletterat av ett drive-through utlämningsställe för matkassar.

Pilotbutiken får en totalyta om drygt 4 700 kvm och ligger i den norra delen av Helsingborg.

Nya jobb
Rekryteringen av butikens ledningsgrupp inleds inom kort. Övriga medarbetare rekryteras från och med mitten av juli i syfte att styrkan skall vara komplett i slutet av augusti. Etableringen tillför Helsingborg ett 70-tal nya arbetstillfällen.

– Vi kommer att rekrytera medarbetare vars passion ska kännas, synas, höras och smakas hela vägen från entré
till kassa. Ett personligt bemötande och service i
världsklass, som gör att våra kunder alltid känner sig välkomna, sedda och får rätt hjälp, skall bidra till den saluhallskänsla vi eftersträvar, säger butikschef Jan Hildingsson , idag i butikschef på City Gross Ättekulla i södra Helsingborg.

_______________________________________________________________________
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094