23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Doc Morris byter namn

Doc Morris byter namn till Lloyds apotek. Ägaren Celesio vill med det samla hela apoteksverksamheten i Europa under ett och samma namn.

Ett nytt koncept med med expertis inom recepthantering, hud och värk ska tydliggöras. Kunden ska placeras i centrum. Ett ecempel på det är hälsostationer i apoteken där kunderna kan få kvalificerad information.

Inledningsvis koncentrerar Lloyds sig på områdena hud och värk.

– Lloyds apoteks koncept finns i ett flertal länder i Europa och har en unik erfarenhetsbank som bygger på kundmöten i över 2 200 apotek. Vid etableringen av Lloyds apotek i Sverige kan vi dra nytta av dessa erfarenheter och förändra bilden av vad ett apotek är och vad det kan erbjuda. Tillsammans med våra medarbetare och kunder startar vi nu resan mot att bli Sveriges mest nytänkande apotek, säger

Ros-Marie Grusén

, vd Lloyds apotek Sverige.

Efter namnbytet planeras expansion och målet är att bli ledande i Sverige.

Kunderna utlovas ökad tillgänglighet av mediciner med hög efterfrågan.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|