De är klara för Mall of Scandinavia
Nu lyfts förlåten ytterligare något för vilka hyresgäster som kommer att flytta in i nya Mall of Scandinavia. Mango, Hugo Boss och J. Lindeberg blir några av koncepten i köpcentrumet som satsar stort på mode och upplevelser.
Nu anser köpcentrumledningen att det är rätt tidpunkt att presentera några av hyresgästerna.
Spanska modegiganten Mango kommer att göra en flaggskeppsbutik. Förutom det klassiska Mango-konceptet kommer butiken att erbjuda He by Mango och de nya koncepten Kids by Mango och Intimate & Fitness.
Till centrum kommer också Hugo Boss och J.Lindeberg med både herr- och damkollektionen.
- Mall of Scandinavia är en unik satsning och det lär bli en självklar destination för premium-handel och det skall J.Lindeberg självklart vara en aktiv del av, säger Johan Lund , detaljhandelschef på J.Lindeberg.
Mexmat och dansk juice
Bland andra klara etableringar finns Vila, Jack & Jones, Vero Moda, Selected, Only, Lindex, Gina Tricot, Björn Borg och Oxygen. Inom skönhet och kosmetik kommer bland andra L’Occitane och Rituals.
Mat och dryck ska det inte råda någon brist på i spektrat från högklassiga krogar till fräsch snabbmat. Ett exempel på det sistnämnda är nykomlingen Zócalo med texmex inriktning. Danska Joe & the Juice öppnar också.
För serviceutbudet står bland annat aktörer som Apoteket Hjärtat och Synoptik.
Jättebio med vip-salong
Tidigare har Unibail-Rodamco presenterat avtalet med SF Bio, som gör sin största satsning någonsin för att ta fram Nordens modernaste biograf på 15 salonger. Fyra tilhör en vip-bio med egen ingång. I anslutning öppnas en restaurang i regi av det som beskrivs som ”en välkänd svensk krögare”.
- Alla signade hyresgäster tar sina koncept till en helt ny nivå och satsar på både kvalitet och storlek. Med Mall of Scandinavia skapar vi en helt ny typ av shoppingdestination, något som Sverige och Skandinavien tidigare saknat, säger Lars-Åke Tollemark , som efter tre år hos det internationella köpcentrumbolaget just i veckan utsetts till Norden-vd.