23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tre procent för H&M

H&M:s försäljning i jämförbara butiker ökade med tre procent förra månaden.

Jämförbara butiker är mer noggrant uttryckt de butiker och distanshandelsländer som varit i drift i minst ett helt räkenskapsår.

Under samma månad, juni, ökade H&M-koncernen sin totala försäljning i lokala valutor med 13 procent inklusive moms.

Vid juni månads utgång hade H&M 2 926 butiker jämfört med 2 596 vid samma tidpunkt förra året.

Affärstidningen Dagens industri konstaterar att klädjätten inte klarade förväntningarna. Man skriver att analytikerna i genomsnitt hade trott att den jämförbara försäljningen skulle öka med 4,1 procent och att den totala försäljningen skulle öka med 13,5 procent.

I samband med sin delårsrapporter i mitten på juni uppgavH&M att den totala försäljningen under perioden 1-17 juni hade stigit med 14 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|