23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vagabond satsar på festival

Svenska skoföretaget Vagabond gör i år en stor satsning på musikfestivalen Way out west. I en kombination av sociala media och festivaldeltagande vill Varbergsföretaget visa upp sitt varumärke. - Det är mer så här vi ska jobba framöver, säger marknadschef Anna Fahle Björcke.

Festivalen Way out west går i Göteborg 8-10 augusti.

- Det här är en aktivitet som är helt rätt, både för oss och våra slutkunder. Musik är en återkommande inspirationskälla när vi tar fram våra kollektioner, säger

Anna Fahle Björcke

.

Skoföretaget kommer att finnas på plats på eventområdet med ett tält bemannat med egen personal.

Festival + webb

- Här kan man hänga umgås med oss, tävla om fina priser, få hjälp med skovård och också köpa en speciell festivalsko som vi tagit fram, säger Anna Fahle Björcke.

Tygskon i limiterad upplaga finns redan ute till försäljning på webben.

På Vagabonds hemsida pågår nu en nedräkning till festivalen. Genom att instagramma bilder kan man delta i en tävling där utlottning sker varje dag.

- Man kan vinna festivalbiljetter, skor, resa till Göteborg, boende under festivalen och annat, berättar Anna Fahle Björcke.

Ute i butiken

Det här är första gången Vagabond drar igång ett så omfattande ”på fältet”-evenemang mot kunden och första gången man så tydligt knyter ihop webb med fysisk plats.

Vagabond jobbar överlag med synas, på plats, både ut mot kund och återförsäljare.

- Det behöver inte vara så stort, det kan vara i liten skala och handla om en eftermiddag. Vi är ofta ute i butik, hjälper till och träffar kunderna, säger Anna Fahle Björcke.

2012 omsatte Vagabond 575 miljoner kronor varav en tredjedel var försäljning i Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web01