23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Cheap monday öppnar Pop-up i Stockholm

Jeans- och modevarumärket Cheap monday smygstartar Mercedes-Benz fashion week Stockholm genom att öppna pop up-butik helgen innan modeveckan.

Cheap monday Pop-up store Stockholm kommer att sälja ett komplett Cheap monday-sortiment med dam-, herr-, jeans- och in-season-kollektioner, samt skor, accessoarer, underkläder och baby.

Pop up-butiken, som blir Cheap mondays första egna försäljningsställe i Sverige, slår upp dörrarna på Smålandsgatan 16 i Stockholm och håller öppet från 23:e augusti 2013 till en bit in på våren 2014.

Interiören kommer att ha ett hårt, industriellt uttryck med råa, enkla material, och bygger vidare på butikskoncepten för Cheap monday stores i Köpenhamn och London. Svenska arkitekt- och designkontoret Uglycute står tillsammans med Cheap monday för inredningskonceptet. Shoppingytan är ca 300 kvadratmeter fördelat på ett plan.

– Vi kommer att göra Stockholm och Norrmalmstorg billigare och roligare, inte bara med jeans och mode, utan även med löpande överraskningar. Tajmingen – att vi öppnar inför modeveckan och vår Spring 2014-visning – känns dessutom extra kul, säger

Ann-Sofie Back

, creative director på Cheap monday i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web01