23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Åhléns lanserar doftdejting

Åhléns erbjuder kunderna att hitta kärleken med näsan. Cityvaruhusets nya skönhetsavdelning invigs med att singlar möts och väljer favoritdoft.

I samband med att Åhléns City i Stockholm inviger Nordens största skönhetsavdelning ger de, tillsammans med Match.com, sina besökare möjlighet att delta i Doftdejting.

Enligt en färsk studie som leds från Max Planck-institutet i Tyskland och som involverar forskare från Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet, kan doften vara avgörande vid valet av partner.

Fredag den 23 augusti öppnar Åhléns City i Stockholm Nordens största skönhetsavdelning och doftrum. För att fira öppningen presenterar Åhléns nu ett helt nytt sätt att hitta en potentiell partner - med hjälp av luktsinnet.

Genom att träffas på plats på Åhléns City och välja en favoritdoft, matchas singlar med varandra.

– Vi hoppas att några näsor finner varandra och att alla som kommer på vår doftdejting lär sig mer om dofter och hur man bygger upp en doftgarderob, säger

Anne Högberg

, skönhets- och doftexpert på Åhléns.

Doftdejtingen lanseras genom ett Facebookevent där intresserade får mer information om hur man anmäler sig.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.09|instance-web01