23948sdkhjf

Lindex ger pris till unga designers

Lindex sponsrar Textilhögskolans visning på Mercedes Benz Fashion week. I samband med visningen delas ett pris ut för bästa designidé. Vinnaren får designa en kollektion för Lindex.
Lindex har sedan hösten 2012 ett samarbete med Textilhögskolans modedesignutbildning vid Högskolan i Borås.
Lindex bistår utbildningen bland annat med kunskap om designprocessen och affärsmässighet ur ett detaljhandelsperspektiv, samt möjlighet till praktikplatser och intervjuer för avgångsstudenter.
För andra året i rad går Lindex in som huvudsponsor av visningen under Mercedes-Benz Fashion Week i Stockholm, som ett led i samarbetet med Textilhögskolans modedesignutbildning.
Nytt för i år Lindex delar ut pris för bästa designidé, där vinsten är att få designa en kollektion som kommer att lanseras i början av 2014. Priset för bästa kollektion är ett startskott för Lindex satsning på samarbeten med unga oetablerade designers och kreatörer.

- Vi vill uppmuntra och stötta nya förmågor. Det finns otroligt många med stor talang och fantastiska idéer men det kan vara svårt att synas och komma fram, säger Nina Starck, designchef Lindex i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078