23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Toppdesigner skapar Lindex-kollektion

Den brittiske modeskaparen Matthew Williamson har skapat en kollektion som kommer att säljas i utvalda Lindex-butiker. Tio procent av försäljningssumman går till bröstcancerforskning.

- Att arbeta med Lindex har gett mig en fantastisk möjlighet att skapa en designkollektion med en prisnivå som når en ny grupp av modeintresserade kvinnor. Det var också viktigt för mig att ha en kreativ frihet, vilket Lindex gärna gav mig – tillsammans har vi skapat något verkligen speciellt, säger

Matthew Williamson

i ett pressmeddelande.

Matthew Williamson kollektionen lanseras i ett urval av Lindex butiker samt på www.lindex.com den 4:e oktober. 10 procent av försäljningsvärdet på Matthew Williamson kollektionen går till forskningen om bröstcancer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04