23948sdkhjf

Virtusize går in i Japan

Det svenska virtuella provrummet, Virtusize lanseras i Japan idag. Första kunden är Magaseek, en av Japans största modehandlare.
I dag, den 21 augusti, lanserar Magaseek tjänsten Virtusize, för att hjälpa sina kunder att hitta rätt storlek när de e-handlar kläder. Virtusize är tillgänglig på 20 000 plagg hos Magaseeks webbutik.

Virtusizes affärsidé är att hjälpa kunder att näthandla kläder med rätt passform och storlek genom att jämföra det plagg de vill köpa med ett plagg de redan äger. För webbutiker blir resultatet minskade returer och en bättre kundupplevelse.

En avancerad marknad
–Vi har länge haft ögonen på Japan, säger Peder Stubert , en av Virtusizes grundare till dagenshandel.se.
Han förklarar att Japan är världens tredje största e-handelsmarknad, och en av de mest avancerade.
- Alla japanska klädsajter använder ett standardiserat system för att ange storlekar, där alla mått är mycket noggrant angivna. Det finns däremot inget visuellt program liknande Virtusize, så intresset är mycket stort från e-handlarna.
Den första kontakten med den japanska marknaden togs i början av året.
Virtusize tog hjälp av Business Sweden som ordnade möten med åtta av Japans största modeföretag.
Två samarbeten är redan i hamn, och Peder Stubert har gott hopp om att flera aktörer kommer att haka på.
Virtusize har redan öppnat kontor i Japan.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.074