I lördags var det för tidningen Damernas världs gala Guldknappen, för 32:a året i rad.
Bland alla priskategorier finns sedan ett par år tillbaka det som kallas Läsarnas pris. Den utmärkelsen gick i år till
och märket Valerie Stockholm.
- Jag trodde knappt att jag hörde rätt. Det blir en så härlig bekräftelse på att det jag skapar uppskattas. Jag har tänkt stort från dag ett och när jag har vunnit ett sådant här pris känns det som en indikation på att jag är på rätt väg, säger Valerie Aflalo.
Bloggarna värdefull marknadsföringDen första Valeriekollektionen kom år 2005 och i dag finns märket i över hundra butiker runt om i Sverige och Europa. I fjol öppnade Valerie Aflalo en egen butik i Mood-gallerian i Stockholm och kläderna säljs också i den egna webbshopen.
- Vi är verkligen glada över denna utmärkelse som vi även delar med många andra. Inte minst är många av våra kunder delaktiga med fin marknadsföring på deras egna hemsidor, bloggar, instagram och andra sociala medier vilket gör att vi syns i många kanaler, vilket självklart är värdefullt, säger Valerie Aflalo.
Josefine Olssonför varumärket Greta vann Guldknappen läsarnas pris förra året och
Ida Sjöstedtvann 2011.