Köerna ringlade långa i Stockholms city när det begavs sig och stadens ungdomar och tillresta bara måste ha ett par Gul & Blå-jeans. Helst så tajta som möjligt.
Nu är märket inne i en internationell nylansering. Med en värdefull historia och en stark kollektion satsar företaget återigen på en ledande position på den internationella modemarknaden.
Som ett led i detta öppnar varumärket nu butik i Mood Stockholm.
- Mood Stockholm är den mest moderna handelsplatsen i Stockholm just nu med en klockren mix av varumärken och restauranger. Dessutom låg Gul & Blå’s första butik bara ett stenkast bort vilket gör att det känns helt naturligt och rätt att öppna på Mood Stockholm, säger
Mattias Hallencreutzpå Gul & Blå som tillsammans med
Magnus Senkestår bakom nysatsningen av varumärket.
Det blir extra högt tryck i gallerian Mood Stockholm. Imorgon torsdag ansluter sig gallerian till modeveckan och har extraöppet för shopping.
Det är första gången som gallerian är med denna Fashion Night. Gallerian har just för detta tillfälle allierat sig med
Lars Wallinsom skapat tre stycken installationer inspirerade från 20-talet. Installationerna presenteras under namnet ”Lars Wallin in the Mood”.
Avgångsstudenter från Borås Textilhögskola visar skapelser med referenser till såvaäl svensk folklore, som klassiska tidsepoker och moderna parkourklättrare.
- Stockholm är en trendkänslig och moderiktig stad och det är för oss självklart att genom Fashion Night kunna vara en del av detta. På torsdag kommer huset vara fyllt av moderiktiga arrangemang och spännande erbjudanden, säger
Annika Ljungberg, centrumchef Mood Stockholm.