Göteborgsföretaget Uniformsgruppen AB är en ny spelare i mångmiljardsegmentet profilkläder. Företaget tog form i april i år och nu har möbelkedjan Mio har utsett företaget till leverantör av profilkläder för sin butiks- och lagerpersonal.
- Jag bedömer att tillväxten för vår del finns i Norden. Bland annat inom hotellbranschen, säger vd
säger till nyhetsbrevet teko.se.
Uniformsgruppen beräknas omsätta fem miljoner kronor i år.
Inom snar framtid öppnar företaget en egen webbshop.
- Vi behöver inga återförsäljare. Avtalen skrivs direkt med kunden, som också inkluderar direktleveranser, säger han till nyhetsbrevet, säger Thomas Holm.
Fokus på csrFöretaget tillverkar allt i Asien, och csr-frågorna (etik, miljö och socialt ansvar) är i fokus.
- Våra kunder har höga krav på att vi har koll på hur det står till hos våra leverantörer i Asien, säger Thomas Holm till teko.se
Thomas Holm har en lång erfarenhet från textilbranschen och med Uniformsgruppen ville han stå på egna ben:
- Jag har ett brett kontaktnät både i Sverige och internationellt. Och vet hur man råddar en sådan här verksamhet från ax till limpa, säger han till teko.se
Han förklarar valet av bolagsnamnet med att uniform markerar tillhörighet till en viss dräkt:
- Uniform är en tjänstedräkt. Vår affärsidé är ju att brukarna av plaggen ska kommunicera ut sitt företags varumärke och budskap. Ett annat viktigt skäl är att uniform är ett perfekt ord när det gäller sökordsoptimering på Google, säger Thomas Holm.