23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Norska Pierre Robert startar webbshop

Den norska koncernen Orklas klädföretag Pierre Robert satsar på nätet med hjälp av svensk teknik.

Det är e-handelsleverantören Panagora som sätter upp Pierre Roberts webbshop i Sverige och Norge samtidigt. För att marknadsföra sajten visar man upp sig i tv-reklam.

Klädföretaget Pierre Robert inriktar sig på basplagg för dam och herr. En storsäljare är underkläder i dagligvaruhandeln.

I den nya e-butiken hittar kunderna ett urval av Pierre Roberts kollektioner, bland annat funktionskläder för sport och plagg för barn.

- Jag fick upp ögonen för Panagora efter att en kollega som arbetar på Acne varmt rekommenderade dem. Vi gillade de butiker som de skapat tidigare och efter mer grundliga efterforskningar blev de ett självklart val, säger

Markus Engelbrekts

, affärsutvecklingsansvarig på Pierre Robert.

Pierre Robert har 179 anställda i Norge och Sverige och omsätter 516 miljoner norska kronor. Pierre Robert Group ingår i koncernen Orkla under företagsenheten Orkla Home and Personal. De har huvudkontor i Osla och ett kontor i Stockholm.

- Pierre Roberts butik svarar på två utmaningar. Dels att få en helt ny intäktskälla i Norge och även att stärka varumärket i Sverige. Man kan se det som en flagshipstore på nätet där man både visar sitt koncept och sin bredd av produkter. Butiken riktar sig till flera olika målgrupper vi har därför valt att skapa en responsiv design med vyer för smartphones, tablets och desktop, säger

Moon-Suck Song

, grundare och vd på Panagora.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web01