23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tiger öppnar flaggskepp i London

Tiger of Sweden fortsätter sin internationella expansion med att öppna fem nya butiker under 2013. Målet är att under de fem kommande åren fördubbla omsättningen.

Tiger öppnade i veckan en 240 kvadratmeter stor flaggskeppsbutik på Piccadilly i London. Butiken har ett helt nytt inredningskoncept som är framtaget för att spegla varumärkets kärnvärden.

Butiksöppningen ingår i en expansionplan där man under de kommande fem åren vill fördubbla omsättningen, bland annat genom att öppna nya butiker utanför Sverige.

– Tiger of Sweden är i en väldigt spännande utvecklingsfas där vi fokuserar på att ta varumärket utanför Skandinavien och ut på den internationella marknaden i högre grad än tidigare, säger

David Thunmarker

, vd på Tiger of Sweden.

Storbritannien har blivit en av Tigers starkaste och snabbast växande marknader. I slutet av oktober öppnas en andra London-butik, i finansområdet Canary wharf. Butikerna är en vidareutveckling av varumärkets pop up-butik på lyxvaruhuset Selfridges under förra året. Utöver satsningen i London öppnar man snart även en ny butik i Kapstaden, vilken blir den tredje butiken i Sydafrika.

Tiger of Sweden, som bokslutsåret 2012–2013 omsatte 879 miljoner kronor, säljs och marknadsförs i 18 länder och ingår sedan 2003 i modekoncernen IC companys.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|