Tiger öppnade i veckan en 240 kvadratmeter stor flaggskeppsbutik på Piccadilly i London. Butiken har ett helt nytt inredningskoncept som är framtaget för att spegla varumärkets kärnvärden.
Butiksöppningen ingår i en expansionplan där man under de kommande fem åren vill fördubbla omsättningen, bland annat genom att öppna nya butiker utanför Sverige.
– Tiger of Sweden är i en väldigt spännande utvecklingsfas där vi fokuserar på att ta varumärket utanför Skandinavien och ut på den internationella marknaden i högre grad än tidigare, säger
, vd på Tiger of Sweden.
Storbritannien har blivit en av Tigers starkaste och snabbast växande marknader. I slutet av oktober öppnas en andra London-butik, i finansområdet Canary wharf. Butikerna är en vidareutveckling av varumärkets pop up-butik på lyxvaruhuset Selfridges under förra året. Utöver satsningen i London öppnar man snart även en ny butik i Kapstaden, vilken blir den tredje butiken i Sydafrika.
Tiger of Sweden, som bokslutsåret 2012–2013 omsatte 879 miljoner kronor, säljs och marknadsförs i 18 länder och ingår sedan 2003 i modekoncernen IC companys.