23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Netto har ambitiösa tillväxtplaner

Dansk Supermarked har stora planer för sin lågpriskedja Netto. Antalet butiker i Sverige ska växa från 150 till 600 under de närmaste åren.

Den danska kedjan är etablerad i Sverige, Polen och Tyskland.I dag omsätter den 15 miljarder danska kronor utanför Danmark.

Nu satsar Dansk Supermarked på kraftig expansion på utlandsmarknaderna.

I Polen, där det i dag finns 290 butiker, är målet 2000, i Tyskland som idag har 345 butiker finns det planer på uppåt 800 butiker, och i Sverige är målet 600.

Claus Juel-Jensen, vd för Netto International, förklarar dock i en intervju i tidningen Jyllandsposten, att lönsamhet är viktigare än expansion.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web01