23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Disney lanserar e-handel

Lagom till julhandeln laserar Disney sin egen webbutik där merparten av varorna enbart säljs via nätet.

Det är Disneys första satsning på e-handel i Sverige, webbutiken Disneystore.se som öppnar lagom till årets julhandel. Butiken kommer att rymma varor från Disneys hela varumärkes- och produktportfölj, där 90 procent av varorna endast går att köpa via e-handeln.

Webbutiken kommer också att erbjuda också möjligheten att kundanpassa vissa varor så att köparen kan brodera eller trycka namn eller hälsningar på produkterna.

– Vi har under flera år sett att intresset i Sverige för att handla Disneyprodukter på nätet är stort i och med den trafik vi redan har från den här regionen till vår brittiska e-handel. Det känns därför som ett naturligt nästa steg att öppna en svensk butik så att vi bättre kan lokalanpassa utbudet och samtidigt öka dialogen med våra slutkonsumenter i Sverige, säger

Mats Caneman

, som är retailasnvarig på The Walt Disney company Nordic.

För att leda den nya satsningen har Disney rekryterat

Malin Stross

, som närmast kommer från Nikon där hon ansvarat för företagets europeiska e-handelssatsningar Nikonstore och Dealernet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04