23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Näst senast duger

Senaste surfplattan och smarta telefonen lanseras under stor hype. Men svensken verkar ändå inte vara så sugen på att betala extra för att få den där allra senaste modellen.

En ny undersökning av svenska nätvaruhuset Fyndiq visar att bara två procent av svenskarna tycker att det är mycket viktigt att varan de köper är av senaste modellen. 45 procent tycker att det är oviktigt.

Att välja en produkt från förra säsongen framför den allra senaste kan få ner priset rejält – något många konsumenter har insett och utnyttjar.

– Trenden blir särskilt tydlig på produkter som träningsskor och märkesväskor; där varumärket vittnar om god kvalité men där kunden tycker att det är mindre viktigt att varan har den senaste formen och färgen, säger

Fredrik Norberg

, marknadschef på Fyndiq.

Undersökningen har genomförts av analysinstitutet Yougov. I juni i år genomfördes närmare 1 300 intervjuer med män och kvinnor, 18-65 år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03