23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Byxguide får publishingpris

Sportföretaget Lundhags Byxguide har fått utmärkelsen Stora publishing-priset 2013.

Det är Lundhags digitala och interaktiva Byxguide på nätet som har fått Stora publishing-priset, med motiveringen: ”För en gedigen, harmonisk webbplats med såväl informativt som poetiskt anslag – presenterat med en imponerande känsla för ljus och detaljer."

Lundhags skomakarna, som är ett skandinaviskt varumärke inom outdoor, har tillsammans med Ny reklambyrå satsat på att ytterligare stärka varumärket Lundhags. Byxor, tillsammans med kängor, ligger då i fokus.

– Vi har tagit fram en byxbok, kreativt butiksmaterial, vi har producerat filmer, annonserat, arbetat strategisk

genom bland annat Facebook och vi har kommunicerat byxorna genom Byxguiden på nätet, berättar

Sara Wänseth

, marknadschef på Lundhags.

Svenska publishing-priset omfattar de flesta typer av tryckt och digital publicering. Byxguiden vann först

en av kategorierna i avdelningen Digitalt och utropades dessutom till vinnare bland samtliga

nominerade bidrag och alla pristagare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04