23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

1-0 Smarteyes - Synoptik

Nu är det fritt fram för optikkedjan Smarteyes att använda sitt varumärkesnamn, också i Norge. Den norska domstolen avgjorde namntvisten till Smarteyes fördel.

Optikerkedjan Smarteyes har tvistat med Synoptik om rätten att få använda varumärkesnamnet Smart Eyes i Norge.

Nu har en dom i Oslo Tingsrätt slagit fast att Smarteyes har rätt till varumärket också i Norge.

– Det känns fantastiskt att rättvisa nu äntligen har skipats efter flera års processande, säger

Fredrik Wistrand

, koncernchef på Smarteyes.

Tingsrätten skriver i domen att Synoptiks registrering av varumärket ska upphävas och att deras agerande strider mot god affärssed.

– Nu kan vi äntligen fokusera på att etablera oss i Norge, säger Fredrik Wistrand.

En liknande rättsprocess mot Synoptik pågår i Danmark, där Smarteyes ska öppna 45 nya butiker.

– Vi tittar framåt nu och fortsätter vår expansion där målet är att bli en av de största aktörerna i Norden, säger Fredrik Wistrand.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.111|