23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ökade förluster för Sportamore

E-handelsaktören Sportamore fortsätter att öka sin försäljning kraftigt. Men samtidigt ökar också det negativa resultatet, vilket bland annat förklaras med kostnader för etablering på nya marknader.

Under det tredje kvartalet ökade Sportamore, som säljer sportkläder på nätet, sin försäljning till 65,5 miljoner kronor, en ökning med 83 procent jämfört med samma kvartal förra året. Under årets nio första månader var intäkterna 186,1 miljoner kronor, jämfört med 153,3 samma period året innan.

Men än så går verksamheten inte med plus, det negativa rörelseresultatet ökade till -23 miljoner kronor jämfört med -15,4 miljoner kronor året innan för perioden januari till och med september.

– Kostnader sammanhängande med bolagets etablering i nya marknader är fortsatt en viktig förklaring till detta, kommenterar vd

Johan Ryding

rörelseresultatet.

I delårsrapporten säger han också:

– I våra tre nya nordiska marknader har arbetet med att justera flöden och investeringsmodell för att skapa långsiktig uthållighet fortsatt och vi bedömer att vi nu är väl positionerade för framtida stabil tillväxt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04