23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Citygross testar co-branding

Det är inte EMV och det är inte leverantörsmärken. Hos Citygross testas nu co-branding, ett eget märke i samarbete med leverantörens.

De egna märkesvarorna, EMV, har en allt större andel i dagligvaruhandeln. Hos Bergendahlsägda Citygross har man tidigare jobbat med två egna märken, Budget och Favorit. Men nu kör butikskedjan igång ett test med EMV där man också lyfter fram leverantören.

Först ut är ett helt nytt sortiment av charkvaror utvecklade i samarbete med Dalsjöfors kött. Det nya i konceptet är att man tydligt lyfter fram både det egna och tillverkarens varumärken.

– Det känns bra att få göra något som ingen annan gör, och så är det med det här samarbetet kring våra nya charkvaror, säger

Krister Kamph

, ansvarig för chark på Citygross.

Kedjan räknar med att ta fram fler varor inom ramen för co-branding i samarbete med utvalda leverantörer framöver.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063