23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stort intresse för Bergendahls nya butikskoncept

Långa köer ringlade sig utanför butiken, när Bergendahls öppnade sin första butik med det nya Mat-konceptet, i Helsingborg.

Helsingborgsbutiken är den första i Bergensdahls satsning på en nya dagligvarukedja med utpräglad matkänsla. Konceptet stavas M.A.T. men butiken har också en mindre Citygross-skylt ovanför entrén.

Butiken ska präglas av en saluhallskänsla med färskvaror till stormarknadspriser, smarta måltidslösningar med bland annat möjlighet att äta i butiken eller ta med färdig mat för uppvärmning, samt en anpassning till e-handel med bland annat touch-skärmar där man kan beställa varor för hem och fritid för hemleverans.

– Dagligvaruhandeln håller på att förändras utifrån nya kundbehov. Intresset inför öppningen och dagens kundanstormning talar för att vi tänkte rätt, säger

Jan Hildingsson

, butikschef på Mat Helsingborg.

Butiken har en totalyta på 4 700 kvadratmeter.

Nästa butik i Mat-kedjan kommer att öppnas under 2014 i Vällingby.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095|instance-web04