Det var i fredags i förra veckan som förvånade Stockholmare, mitt under black friday-ruschen, fick se en bil köra rakt in i H&M-ägda Weekdays butik på Drottninggatan. Den åkte genom larmbågarna i entrén och svängde mellan både klädställningar och chockade besökare till jeanshyllorna. Här fick föraren hjälp att välja ut ett par jeans, som han provade och köpte, utan att lämna bilen.
Det hela spelades in med hemliga kameror i taket, för en reklamfilm för bilmärket Mini. Men samtidigt spelades hela situationen in med mobilkamera av
på Minis PR-byrå Progress, som ligger bakom reklamfilmen.
– Vi ville visa upp nya Mini i en bekant miljö, men ändå unik och spektakulärt genomförd. Weekdays varumärke passade perfekt med Mini. Båda har ett uttryck som är kaxigt men ändå ödmjukt och urbant, säger
Jens Reichert, Minis marknadschef i Sverige.
Reklamfilmen har global premiär under nästa vecka.
Se Cecilias film redan nu nedan.
[hana-flv-player video='http://www.dagenshandel.se/wp-content/uploads/2013/12/MOV007.flv'/]