23948sdkhjf

Hälsokedjan Life ökar försäljning öppnar nytt

I november ökade hälsokedjan Life sin försäljning i Sverige med över åtta procent jämfört med samma månad föregående år. Life utökar samtidigt sitt utbud av butiker.
På torsdagen öppnade kedjan ytterligare en hälsobutik centralt i Stockholm. Sortimentet är anpassat för folk i farten. Butiken erbjuder nyttiga snacks och supersmoothies.
Under november gjorde Life en försäljningsökning på 8,1 procent jämfört med samma period under 2012.
Life skriver i ett pressmeddelande att november är en intensiv försäljningsmånad för hälsokedjan eftersom många svenskar börjar känna sig trötta och energilösa i samband med den stundande vintern. Detta märks inte minst på vilken typ av produkter som säljer bäst. D-vitamin är den mest sålda produkten under den gångna månaden och efterfrågan på vitaminen fortsatt att öka.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094