23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mios e-handel gynnar butikerna

Möbelkedjan Mio startade sin e-handel på fredagen. Den handlarägda kedjan låter varje e-handelsaffär tillfalla den butik som kunden tillhör geografiskt och varuflödena går till största delen via butikerna.

Mios vd

Björn Lindblad

beskriver e-handeln som ett komplement till kedjans 61 butiker. Varje butik har sitt marknadsområde, och varje e-handelsaffär tillfaller den butik som kunden bor nära. Butiksägarna har varit med på noterna och är ambassadörer för den nya kanalen.

Han är nöjd med premiärhelgen:

- Tekniken och kommunikationen har fungerat perfekt och ordrar har rullat in i alla kategorier, trots att vi inte gått ut med någon marknadsföring mot kund utan startat försiktigt, säger han.

Kunderna kan välja mellan att hämta varorna i butik,att få dem skickade till utlämningsställe, eller få dem hemskickade.

– Vi räknar med att butikerna blir den viktigaste distributionskanalen. Det innebär att vi utnyttjar den befintliga distributionen effektivt. Hemkörning till kunder löser vi via butik precis som det funkar idag i de fysiska butikerna. Det som skickas till andra utlämningsställen går dock direkt från centrallager, säger Björn Lindblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.145|