23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lagerhaus gör offensiv i Japan

Nästa år planerar heminredningskedjan Lagerhaus att öppna 20 nya butiker i Japan. Det blir shop in shop-butiker hos den japanska varuhuskedjan Apita.

Sedan lanseringen på den japanska marknaden den 30 september i år har Lagerhaus öppnat fyra butiker i landet. Mottagandet av den svenska inredningskedjan har varit positiv och under 2014 skruvas etableringstakten upp ytterligare. I dagsläget är kontrakt för sex butiker på olika orter klara och fler är på gång. Totalt planeras ett 20-tal nya enheter, skriver företaget i ett pressmeddelande.

- Vi ser fram emot en utvecklande resa med Lagerhaus i Japan. Vi har börjat bra och ser med tillförsikt på framtiden med att göra vårt varumärke mer och mer känt för den japanska kunden, säger

Monica Bäckerås

, Account Manager för Lagerhaus.

I de japanska butikerna säljer Lagerhaus ett sortiment som delvis anpassats efter japanskt vardagsliv.

De nya butikerna följer samma butikskoncept som de fyra befintliga; 100 kvm stora shop-in-shop-lösningar i den japanska varuhuskedjan Apita, som har sin bas i Nagoya.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063