I december ökade H&M-koncernens totala försäljning i lokala valutor med 10 procent inklusive moms. Justerat för kalendereffekter var försäljningsökningen drygt 12 procent.
Totalt antal butiker per den 31 december 2013 uppgick till 3 176 butiker jämfört med 2 809 vid samma tidpunkt föregående år. Detta innebär att försäljningen i jämförbara butiker inte ser ut att imponera.
H&M lämnar inte någon siffra för utvecklingen i jämförbara butiker.
– Det är den totala försäljningsutvecklingen som är mest relevant för att visa bolagets utveckling, säger H&M:s IR-chef
till Dagens Handel.
Han framhåller att H&M:s kraftiga expansion, med nya koncept och ökad näthandel gör att basen för vad som är jämförbart snabbt förändras och är svår att definiera.
Bokslutskommunikén för räkenskapsåret 2012/2013 publiceras den 30 januari 2014 kl 08.00.