23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pop up-butik visar H&M:s nya sport

Idag, fredag, öppnade H&M sin första svenska pop-up-butik, på Arlanda flygplats. Butiken är helt inriktad på sport, och därmed slår kedjan också ett slag för sin fördjupade satsning på sportkläder med funktion för hela familjen.

- Utmaningen för H&M i Sverige är att växa i ett land där alla redan känner oss, säger H&M Sveriges nye landschef

Martino Pessina

.

- Pop up-butiken är ett sätt att överraska kunden.

På 100 kvadratmeter på Arlandas terminal 5 säljer nu kedjan sin OS-kollektion Go Gold och liksom sitt utökade sportsortiment fram till den 23 februari.

OS-kollektionen är inspirerad av de plagg som H&M designat till de svenska idrottarna som ska tävla i OS och Paralympics. OS-garderoben har givit upphov till både kläder, skor och accessoarer.

I butiken hittar flygresenärerna också den för säsongen nya, ordinarie sportkollektionen; sportkläder för dam, barn och herr med funktionsfokus. Kollektionen har tagits fram tillsammans med idrottare, med tanken att kläderna ska förena hög funktion med hög modegrad.

Pop up-butiker blir det fler av på Arlanda framöver:

- Vi vill att Stockholm Arlanda airport ska vara en plats där våra resenärer har något nytt att upptäcka varje gång de besöker oss, säger

Michael Persson Gripkow

, marknadsdirektör på Swedavia.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062