23948sdkhjf

Pop up-butik visar H&M:s nya sport

Idag, fredag, öppnade H&M sin första svenska pop-up-butik, på Arlanda flygplats. Butiken är helt inriktad på sport, och därmed slår kedjan också ett slag för sin fördjupade satsning på sportkläder med funktion för hela familjen.
- Utmaningen för H&M i Sverige är att växa i ett land där alla redan känner oss, säger H&M Sveriges nye landschef Martino Pessina .

- Pop up-butiken är ett sätt att överraska kunden.

På 100 kvadratmeter på Arlandas terminal 5 säljer nu kedjan sin OS-kollektion Go Gold och liksom sitt utökade sportsortiment fram till den 23 februari.

OS-kollektionen är inspirerad av de plagg som H&M designat till de svenska idrottarna som ska tävla i OS och Paralympics. OS-garderoben har givit upphov till både kläder, skor och accessoarer.

I butiken hittar flygresenärerna också den för säsongen nya, ordinarie sportkollektionen; sportkläder för dam, barn och herr med funktionsfokus. Kollektionen har tagits fram tillsammans med idrottare, med tanken att kläderna ska förena hög funktion med hög modegrad.

Pop up-butiker blir det fler av på Arlanda framöver:

- Vi vill att Stockholm Arlanda airport ska vara en plats där våra resenärer har något nytt att upptäcka varje gång de besöker oss, säger Michael Persson Gripkow , marknadsdirektör på Swedavia.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078