23948sdkhjf

Tina Rolén tog sportpriset

Tina Rolén, nordisk marknadsdirektör på Adidas, har idag tagit emot priset som Årets affärskvinna inom svensk sportbransch.
– Jag är glad och stolt över att ha fått det här priset i hård konkurrens med duktiga slutkandidater. Jag hoppas att priset inspirerar kvinnor att våga satsa och sikta högt inom branschen, säger Tina Rolén .

Det är det kvinnliga nätverket inom sportbranschen – Divas – som delar ut priset. Utmärkelsen instiftades 2011 och delas i år ut för tredje gången.

Under senhösten har nomineringar tagits emot via Svenskt sportforums hemsida och juryn valde sedan ut fyra slutkandidater bland de drygt 20 nominerade; förutom Tina Rolén även Sara Althini , marknadschef Casall, Anette Wesström Sundquist, vd NK sport och Sissi Kewenter , vd och grundare till Åreföretaget Skhoop.

– I år belönas en kvinna på ett av världens största sportvarumärken, säger Claes Forsberg , vd för Svenskt sportforum. Tina har på ett imponerande målmedvetet sätt gjort karriär inom sportbranschen och vi är glada att få uppmärksamma henne med detta pris.

Juryns motivering lyder:

”Hon har med stor varumärkeslojalitet, passion och långsiktigt arbete lyckats bygga ett av Sveriges starkaste marknadsteam och förflytta företagets position ytterligare framåt. Hon har ett stort affärssinne och en förmåga att kunna fokusera på det som är viktigt, är oerhört strategiskt inriktad men har samtidigt en stor kompetens i det dagliga arbetet.”

Tidigare prisvinnare av priset är Eva Karlsson , vd för Houdini Sportswear, och Kajsa Claesson , försäljningschef på Stadium.

I juryn för ”Årets kvinna inom svensk sportbransch” sitter Maria Sandow , Svensk Handel, Ninni Lindertz , Facebook och Martin Willners , chefredaktör branschtidningen Sportfack, Claes Forsberg , vd Svenskt Sportforum och Anders Söderholm , vd Performiq.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078