Från och med nummer 1 2014 har Dagens Handel ett helt nytt utseende med ny design, ny storlek och nytt papper. Syftet med omgörningen är att ge läsarna en fräschare tidning med ett ännu bättre innehåll: nya Dagens Handel kommer att bjuda på mer fördjupande artiklar, uppföljningar, analyser och expertkommentarer. De snabba nyheterna publiceras som vanligt på dagenshandel.se.
Men mycket kommer tidningen läsare att känna igen, redaktionen består av samma initierade reportrar med lång erfarenhet av handelns viktigaste frågor och som kommer att presentera de mest aktuella artiklarna och de hetaste personerna och informera om den senaste utvecklingen i detaljhandeln.
– Som vanligt kommer våra läsare att ha stora möjligheter att påverka innehållet i tidningen, vi ser fram emot en fortsatt dialog med läsarna för att utveckla tidningen ytterligare, säger Thomas Karlsson, chefredaktör på Dagens Handel.
Premiärnumret, som lanseras på ett releaseparty för inbjudna gäster från handeln, innehåller bland annat experternas hetaste tips inför handelsåret 2014, en intervju med H&M:s tidigare Sverigechef Pär Johanson som lämnat koncernen efter 25 år, ett reportage om hur Carlings låter medarbetarna vara med och lyfta kedjan och en artikel om Clas Ohlsons satsningar inför famtiden.