23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Och nu blir det Citygross reklamfilm

Snacka om branschglidning. Nu satsar på Citygross på en specialskriven komedi, direkt på webben. Med kändisar som Jason Alexander, från Seinfeld, och countrystjärnan Elisabeth Cook tar Citygross ett nytt grepp i sin marknadsföring.

På fredag sänds första avsnittet av Citygross komedi på webben. 17 avsnitten blir det totalt, med både specialskrivet manus och musik.

– Den här typen av berättande och varumärkesbyggande ligger helt i linje med vår kultur på Citygross. Vi är utmanare som vågar tänka och agera annorlunda och som är naturligt engagerande och utmanande i vårt organisatoriska dna, säger

Magnus Gustafsson

, chef för digitala strategier på Citygross.

I komedin Long way home tar huvudpersonen, en amerikansk kvinnlig countrystjärna, jobb på Citygross i en svensk småstad under tiden hon försöker reda upp sitt trassliga liv. Serien har spelats in i både USA och Sverige.

Magnus Gustafsson ligger också bakom Ikeas prisbelönta amerikanska webbserie "Easy to

assemble" med fler än 30 miljoner visningar.

Stjärnor och specialskriven musik

I rollerna syns bland andra

Elisabeth Cook

(countrystjärna med fler än 200 spelningar på Grand Ole Opry i Nashville),

Jason Alexander

(George Costanza i Seinfeld),

Rhondi Reed

(Tony-pristagare och med i CBS sitcom hit "Mike and Molly") och

Phil "The Mangler" Kaufman

(Road manager och executive nanny åt bland andra Rolling Stones,

Frank Zappa

och

Emmylou Harris

),

Viktor Åkerblom

,

Kalle Rydberg

,

Harald Leander

,

Claudia Galli Concha

,

Ola Norén

och

Dregen

.

Även låtarna i komedin har ägnats omsorg. Utöver

Elisabeth Cook

, som bl a gör en countrycover av

Charlotte Perrellis

”Tusen och en Natt”, engagerade legendariske musikproducenten och femfaldige Grammyvinnaren

Ray Kennedy

nya countrystjärnan

Sturgill Simpson

för att framföra en ny countryversion av Motorheads klassiker Ace of Spades, samtidigt som tidigare Black Eyed Peasmedlemmen

Printz Board

gjorde en remix av ledmotivet.

Soundtracket består totalt av 20 specialskrivna låtar och tolkningar av hits som kommer att finnas tillgängliga på digitala plattformar som Spotify, iTunes, Last.fm, Google Play, Shazam och Amazon.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03