23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Rekordupplaga för Mios katalog

När Mios vårkatalog går ut i dagarna är det med en rekordupplaga. Närmare 1 miljon kataloger distribueras till kunder och butiker.

Det var fem år sedan möbelkedjan Mio började med två katalogsläpp - förutom den sedvanliga höstkatalogen även en vårkatalog med de senaste inredningsnyheterna. När katalogen släpps i nästa vecka blir det i en rekordupplaga.

– För tre år sedan tryckte vi den i 400 tusen exemplar, nu distribuerar vi 960 tusen kataloger, berättar Joachim Holmstrand, försäljnings- och marknadschef hos Mio.

– Det speglar både konsumenternas öka intresse för heminredning och våra försäljningsökningar, säger han.

När vårsortimentet nu lanseras i kedjans 62 butiker finns det också i Mios nystartade e-handel, som drog igång i december förra året.

– Sedan dess har antalet besök på både Mios hemsida och i butikerna ökat med cirka 25 procent, säger Joachim Holmstrand.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.113